29 december 2007

Eindejaar

De jaarlijkse feestdag voor de geboorte van mijn dochter zit er op. (Ik kan er ook niets aan doen dat ene Jezus ook op dezelfde dag geboren is.)

Meest opmerkelijke moment: de kersverse 4-jarige die een paar zinnetjes uit Hey Yves Leterme zingt en verklaart dat het haar lievelingsliedje is. (Niet zo evident om daar een MP3 van te vinden.)

We zijn ook eens gaan skiƫn. Na ongeveer 20 jaar ben ik het nog altijd niet verleerd. (Niet dat ik vroeger zo goed was, maar het is er niet op achteruit gegaan.)

Ik heb de indruk dat ik nu minder goed tegen de kou kan. Vroeger had ik ook al wat problemen om mijn handen en voeten warm te houden, maar nu lijkt het nog erger geworden.

Ik had nog nooit op een indoor piste geskied. In zekere zin is het gemakkelijker dan op een echte berg: de sneeuw ligt veel regelmatiger. Een ander voordeel: je komt buiten en het is een heel stuk warmer.

Aan de andere kant: er zit veel meer volk op een kleine ruimte. Tegen de middag is de sneeuw al ijs geworden.

Geen opmerkingen: