17 augustus 2011

Google+

Ik heb een Google+ invite gekregen, en mijn account aangemaakt.

Eerste werk: contacten toevoegen.

En dan herinner ik mij weer waarom ik een paar jaar geleden besloten had om geen nieuwe netwerksites meer te gebruiken: het kost elke keer weer moeite om alle gegevens opnieuw in te voeren. Gezien de gespannen situatie met Facebook is er geen import voor die contacten.

Google stelt voor om iedereen uit mijn Gmail adresboek toe te voegen. Daar zitten een mailboxen bij, en vrij veel mensen met wie ik een zuiver beroepsmatige relatie heb. Niet noodzakelijk mensen waar ik zomaar mee uithang online.

Verder haalt Google ergens een vrij willekeurige lijst op van andere Google+ gebruikers. Mensen die ik niet ken dus. Voor zover ik kan zien, allemaal uit Belgiƫ.

Voorlopig heb ik geen zin om er tijd aan te spenderen. Dat komt misschien nog wel.

Als uitsmijter (voor degenen die het nog niet gezien hebben):



The Google+ Song

Geen opmerkingen: